waarom meer eigen pinterest pins fb

02 okt: Waarom je meer eigen Pinterest-pins nodig hebt

Snel Pinterest-pins maken is belangrijker dan ooit. Met de laatste algoritme-veranderingen lijkt Pinterest vooral nieuwe, verse pins van content creators te verwachten. De 80/20-regel, waarbij je 80% pins van anderen gebruikte en 20% van jezelf, lijkt nu eerder omgedraaid. De nieuwe interface van Pinterest voor zakelijke accounts lijkt dit ook te onderstrepen. Zo opent na het inloggen de zakelijke hub en krijg je niet meer de smartfeed te zien als startpagina.  Waarschijnlijk om zakelijke gebruikers te ontmoedigen om pins van anderen te bewaren.

meer verkeer via Pinterest

10 feb: Nog meer verkeer via Pinterest in drie stappen

In januari 2016 was ik ongeveer een jaar bezig met het inzetten van Pinterest voor mizflurry.nl. Van al mijn social media kanalen die ik toen gebruikte, zorgde Pinterest voor 25% van de bezoekers. Ik wist toen nog niet zoveel van Pinterest, maar ik zag in deze periode al wel de potentie van dit medium. In de loop van 2016 zijn mijn bezoekers via Pinterest sterk gestegen en een jaar later kwam 90% van het sociaal verkeer via Pinterest. Fast forward naar 2020 is dat zelfs bijna 99%! Ik denk dat de meeste bloggers niet beseffen hoeveel Pinterest precies voor ze…

pinterest statistieken

29 okt: Pinterest-statistieken – zo kun je ze gebruiken

Sinds juli 2019 heeft Pinterest nieuwe statistieken. Deze nieuwe lay-out en veranderende functionaliteit waren misschien even wennen. Of misschien ben je pas na die tijd met Pinterest begonnen en vraag je je af wat je met de Pinterest-statistieken kunt doen. Heeft het zin om ze regelmatig te bekijken of is dit zonde van je tijd? Je Pinterest-statistieken kunnen je helpen om te zien wat werkt, zodat je betere pins kunt maken en uiteindelijk tijd kunt besparen. In dit bericht vertel ik je hoe je dat doet.