Zo krijg je veel meer bezoekers via Pinterest

meer bezoekers via pinterest perfecte pin facebook

Mijn geheim achter mijn stijgende bezoekersaantallen

Begin 2017 stegen de bezoekersaantallen van mijn blog mizflurry.nl flink. Mijn cijfers verdubbelden ineens van de ene maand op de andere maand en bleven hoog. Mijn geheim en voornaamste bron van bezoekers? Pinterest! Iedere maand komen er, nog steeds, duizenden bezoekers via dit medium op MizFlurry terecht. Natuurlijk was dit niet een kwestie van af en toe wat blogberichten op Pinterest bewaren en hopen dat ze viraal gaan. Ik was al maanden bezig met een Pinterest-strategie met mooie pins, goede beschrijvingen en veel pinnen op (groeps)borden. Als je dat consistent doet op Pinterest (en goede content hebt, maar daar ga ik vanuit 😉 ), dan wordt je harde werken op een gegeven moment beloond.

Het leuke aan Pinterest is natuurlijk dat andere mensen jouw content delen. Op een goede manier! Als je pin eenmaal aanslaat, blijven mensen hem voor je repinnen en stromen de bezoekers binnen. De levensduur van een pin is 3,5 maand (terwijl Facebook-posts eigenlijk maar 2 uur(!) gezien worden in de nieuwsoverzichten) en ze kunnen ook opnieuw tot leven komen! Dat merk ik steeds bij mijn seizoenspins, zoals een bellenblaasrecept in de zomer of een sneeuwvlokhaakpatroon in de wintermaanden.

Voor de blogfeestjes heb ik veel blogberichten van andere bloggers gepind en het valt me op dat heel veel bloggers nog niet alles uit Pinterest halen wat er in zit. We spammen met z’n allen de Facebookgroepen met andere bloggers vol in de hoop dat er wat uit komt, maar onze echte doelgroep zit daar natuurlijk niet. En die zit wel op Pinterest. Daar valt er voor de meeste bloggers nog heel veel winst te behalen. Daarom heb ik een stappenplan geschreven voor de perfecte Pinterest pin.

Voorwaarden voor serieus Pinterest-gebruik

De volgende dingen zijn wel belangrijk voordat je serieus met Pinterest aan de gang wil gaan:

1. Zorg dat je een zakelijk account heb. Dan kun je statistieken inzien en daaruit kun je veel handige informatie halen om je blog, pins en Pinterest-account te verbeteren. Lees hier hoe je dat doet: Pinterest-account omzetten naar zakelijk in twee stappen

2. Je blog verifiëren in Pinterest. Waarom en hoe je dat doet, kun je lezen in dit bericht: Pinterest-tip: je website verifiëren.

3. Zorg dat je uitgebreide (rich) pins aan hebt staan. Uitgebreide pins komen hoger in de zoekresultaten te staan en bevatten meer informatie (dus meer kans om gevonden te worden) dan gewone pins. Wil je meer weten over uitgebreide pins en hoe je ze aanzet? Lees dan deze blogpost: Uitgebreide pins op Pinterest: wat, waarom en hoe?

 

Beste berichten om te bewaren op Pinterest

Niet alle blogberichten zijn even geschikt voor Pinterest. Persoonlijke verhalen, diaries, winacties, etc. doen het niet zo goed. Denk aan waar je Pinterest zelf voor gebruikt. Dat is waarschijnlijk niet om een winactie te zoeken (daar is de levensduur van een pin dan weer te lang voor), maar wel voor handige tips, weetjes en how-to’s.

Dit soort berichten zijn goed om te bewaren:

– Feest en recepten (planning, inspiratie, tips)
– Kinderen (opvoeding, knutselen, activiteiten, school)
– Sport en gezondheid (life hacks, inspiratie, challenges)
– Tuin en interieur (inspiratie, tips DIY’s)
– DIY en handwerken (inspiratie, patronen, handleidingen)
– Blog en social media (tips, handleidingen, schema’s)
– Make-up, haar & beauty (tips, tutorials, inspiratie)
– Illustraties en design (+ tatoeages, printables, architectuur)
– Quotes en inspiratie (+ beroemdheden)
– Reizen ((foto)verslagen, hotspots, tips)

Stappenplan voor de perfecte Pinterest pin

Nu je weet waarom je meer met Pinterest moet doen en welke berichten je kunt promoten via dit medium, is het tijd om je bestaande berichten bij te werken en opnieuw te pinnen.

Schrijf je nu in voor de Pin Expert-nieuwsbrief en ontvang direct gratis mijn stappenplan voor de perfecte Pinterest pin. (samen met een mini-cursus Tailwind en checklist voor het verbeteren van oude blogposts!)


Kies waarop je wilt horen van Pin Expert:

Je kunt je op elk moment afmelden door te klikken op de link in de voettekst van de e-mails. Meer informatie over het privacybeleid.

Pin Expert gebruikt Mailchimp als marketing platform. Als je hieronder op “Zet mij op de lijst” klikt, dan ga je ermee akkoord dat jouw gegevens naar Mailchimp worden verstuurd om verwerkt te worden (zodat ik jou in de toekomst kan mailen). Learn more about Mailchimp’s privacy practices here.

Als je dit bericht gaat pinnen, wil je dan onderstaande afbeelding gebruiken? Verticale plaatjes doen het beter in het Pinterest-overzicht 😉 Alvast bedankt!
perfecte pinterest pin




Web Analytics Made Easy -
StatCounter


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge